Sider

29. mai 2012

En husmor i bruk!

Jepp, jeg har kokkelert på kjøkkenet igjen! Jeg slår til sånn innimellom og denne gangen var det knekkebrød og müsli som stod på menyen. Knekkebrødene lagde jeg i går, og jeg skal innrømme at denne gangen jukset jeg litt og brukte en Toro-pose. Men den er sykt god syns jeg, og inneholder vel omtrent det samme som er i min egen oppskrift. Og en mer passende porsjon for 2 mennesker!
Oppskriften på müslien fant jeg i et Kamille. I en reklamer for Melk.no Og jeg tenkte at jeg skulle dele denne, for den ble kjempegod! Jeg trodde den skulle bli sånn "bitete", men kornene sitter ikke fast i hverandre, men er løse og fine. Om noen skjønner hva jeg mente her så er det superfint!!
Denne oppskriften er iflk Melk.no til 7 porsjoner a 75 gram. Noe som er alt for mye for meg, så jeg har nok minst 14 porsjoner. Here goes:

FROKOSTBLANDING
2,5 dl store havregryn
3 dl 4-korn
0,5 dl solsikkekjerner
0,5 dl linfrø
0,5 dl sesamfrø med skall
30 gram valnøtter, hakket
3-4 ss flytende honning (jeg brukte 4 gode spiseskjeer)
3 ss varmt vann
1 dl rosiner
1/2 ss kanel
Bland gryn, korn, frø og nøtter i en bolle. Bland sammen vann og honning og rør dette godt inn i kornblandingen. Fordel blandingen i en langpanne med bakepapir. Stek ved 180 grader i 20 minutter. Rør av og til. Tilsett kanel og rosiner når blandingen er tatt ut av ovnen. avkjøl helt før du har det over i en tett boks.

Og tråd med Kamille så er jeg veldig opptatt av økologi, og handlet bare økologiske råvarer til denne blandingen. Eller var det kortreist? Eller lavkarbo? Nei det er det slettes ikke. Nei, når jeg ser på posene så er nok dette både økologisk og KORTVOKST!!!
(Jeg ELSKER den reklamen)

Og sånn bortsett fra å kokkelere på kjøkkenet så har jeg syklet en god del. Det er så DEILIG!!! Prøver å få til en tur annenhver dag. Har en rute på ca. 1,2 mil og det er nok for meg nå sånn i starten.
Og utenom dette så har vi kost oss enormt i pinsen. Det har vært som en liten mini-sommerferie! Vi har kost oss ute, både på tur og på verandaen. Vi har til og med vært på stranden *sjokk*!! Men slapp av, jeg har ikke begynt å sprade rundt i bikini. Vi var på Fornebu og endte nede på stranden der. Og der var det superfint! Og det var veldig varmt. Og de hadde kiosk. Og den hadde is. Og vi hadde penger. Vi kjøpte is. Jeg valgte den "sunneste" da *kremt* så på meg ble det en yoghurt-is med hagebærtrekk. Dream heter den, fra Diplom-Is. Jeg syns den var veldig god!
Så var vi på bytur på lørdag. Tenkte vi skulle kose oss med en Frappe Mokka på Waynes. Men den gang ei. På årets hittil varmeste dag så hadde de gått tom for isbiter!!!! *sjokk* Skuffelsen var stor kan man si. Og da skal jeg vel ikke si at vi kjørte ens ærend på torsdag for å kjøpe en Frappe. På Waynes. Men da var isbitmaskinen gått ad undas. E`kke meningen vi skal ha Frappe Mokka på Waynes tror jeg.
Vel, det var alt for i dag folkens.

Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

Linda Stenmark sa...

Oj,den blandingen hørtes super ut...bonus at det er enkelt også! :)